TP5K Coach Baha ile Kışın 2018

Forums Swim Courses Coach Baha Groups TP5K Coach Baha ile Kışın 2018

Please type your comments directly in the reply box - DO NOT copy/paste text from somewhere else into the reply boxes - this will also copy the code behind your copied text and publish that with your reply, making it impossible to read.  Our apology for the inconvenience, but we don't see a convenient way of fixing this yet.

Tagged: 

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #16966

    Admin Mediterra
    Keymaster
    #17314

    Arzu Ayata
    Member

    Tempo 1.2

    TC : 1:32 aldim

    MainSet1
    Ilk TC ve sonraki -,03 kaydedilemedi
    Int1 TC -,06
    Int2 -,09
    Int3 fist swim
    Int4 -,09
    Int5  -,06
    Int6,7  -,03
    Int8  TC
    Int9  fist swim

    MainSet2

    Burada ilki haricinde tum TC olanlari unutmusum 6 degil 5 li yapmisim

    Int10 TC
    Int11 -,03
    Int12 -,06
    Int13-,03
    Int14 -,06
    Int15-,09
    Int16 -,06
    Int17-,03
    Int18 -,06
    Int19-,03
    Int20 fist swim
    TC olmadan yukarıdaki gibi
    Int30 fist swim
    TC olmadan yukarıdaki gibi

    Kulac sayisi ilginc 10 lar cok da yavas olmayan Tempo dalar yani o sirada iyi birseyler olmus, az da olsa. 11 kulac ortalama. Bir set daha olsaymis 11,5 a cikarmis sanki.

    Hizlari soyle yorumladim;

    2.set ilk artip azalma grubunda interval 9-19 TT destegi gorulmekte
    2.Artip azalma grubunda 21-29 yine biraz TT destek var
    3.Grupta tempo sabitlenmis, hatta sonlarda iyice yorulmusum. Bir sonraki Tempo practice de daha dikkat edeyim bu gruba

    Focal points: Nefes; recovery arm gormemekti, sonlara dogru siskebap a ve interrupted swim gibi donus e calistim daha cok, yaptigim aci/ angle ile hizli nefes almayi basaramadim cunku. Nefes vermeye odaklanmak stresi azaltti. Gozun acik olmasi da, dusuk tempoda ok ama tt hizliyken daha fazla reflexle yuzdum onda da goz nefeste kapali oldu.

    Focal point2: ab sync, elin lead armin dirseginden girmesi ve zamanlama; bunu ne kadar yapabildigimi ancak pace practice de anlayabilecegim

    B noktasina dikkat edemedim, tt hep A da oldu, -tt ile yuzmeyi yeniden ogreniyorum- ona da ancak pace de bakabilecegim

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.

    - Arzu

    #17316

    Arzu Ayata
    Member

    Pace 1.3

    BTS Arzu Ayata garmin 25 Jan 2018 SR (1) sonuçlarına göre
    G2: 1.32
    G3: 1.26

    göre yüzdüm

    Focal Points:
    1. AB sync -Recovery arm’ın Lead arm’ın dirseğinden girmesi,
    2. Skate e uzanırken nefese dönmek; başım solda nefeste daha kolay yapabiliyorum, çünkü sağ taraftaki alignment ve sağın tekme vurması -göreceli olarak- düzgün, sağ taraftan nefes almak çok zor, baş öne-yukarı kalkıyor, onu zorladığımda ise sağa sola yalpaladım, bu sanırım belly button/core ile düzelebilir, bir sonraki hafta focal olarak belly button gibi birşey deneyeyim. Sağdan nefesten dönnüşte de sol tekme vuramıyor, nefes çalışırken 101 focal point birden oldu. Dun dizlerim ağrımıştı yüzmeden sonra bugün dizden tekme atmamaya çalıştım, sanki oldu

    Interval 1-2 100 m ısınma
    Int 3 G2
    Int 4 Fist swim
    Int 5 G3
    Int 6 Fist swim
    Int 7 G2
    Int 8 Fist swim
    Int 9 G3
    Int 10 Fist swim
    Int 11 G2
    Int 12 Soğuma

    Kulaç sayısı sabit
    Zaman içinde yoruluyorum, hız azalıyor

    TT Beep’i B ye koyamadım, yoksa B’de beklermişim gibi geldi, çoğu zaman A da bekledim çünkü

    Çok yorucu bir antrenman değildi, Focal pointleri unutmadım. Tempo’da Practice’de sonlarda dağılmıştım, TT kaçırdım, o yüzden son G2 de TT a dikkat ettim

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.

    - Arzu

    #17325

    Arzu Ayata
    Member

    Distance1.4
    FP 100 m de bir degistirdim
    1. Ab sync b elbowdan giris ve zamanlama
    2. Nefese donus zamanlama, alignment koruma
    3. Tekme dizden degil

    G3: 1.26
    Sagdan nefes daha iyi oldu
    Ab sync de swing oldu sanirim
    Dizden cok az vurdum, sol tekmeyi ogrenmem lazim

    Havuz kalabalikti, zorunlu yavaslama ve hizlanma oldu arada
    Kulac sayisi ortalama 11 ama 14 kere 12 kulac olmus. Hic kulac sayamadim. Kalabalik, tt uymaya calismak ve nefese dikkat, 100 m lere dikkat,… ancak yapabildim. Bir sonraki hafta tt a daha alisirim dilerim
    Keyifli bir antrenmandi, cok yorulmadim

    csv dosyayi yarin eklerim

    Sevgiler 🙂

    - Arzu

    #17348

    Arzu Ayata
    Member

    4.2.18 Attention 2.1

    MainSet1 Focal P: Counter-Balanced Foot, Parallel Feet . Bunlar oldu, diger haftalarda 2BK diger FP lere calisacagim
    MainSet2 FP: nefeste donus ve geri donme. Sanki daha iyi oluyor gibi
    MainSet3 FP: AC sync. AC bana daha uygun geldi cunku ona aliskinim, CA da denedim.
    Which one produces a longer stroke (a lower stroke count) for you – kismina pace’de bakacagim. – bu son kisimda biraz dagilmisim, mood’um dusuktu bugun.
    AC kismini yaptim sayilmaz.

    TT 1.29 ile yuzdum. 1.29 G2 olarak almisim, aslinda 1.32 olmaliydi. Distance 1.4 de G3 1.26 almistim, Tempo prac deki gibi -+,03 oynayacak diye dusundum 🙁
    1.32 ile yuzseydim AC kismini da yapabilirdim belki
    Aradaki driller’i unutmusum
    Oncesinde visualization yapmistim

    Isinma yok, MainS1 intervals: 1-2-3-5-6
    Havuz cok kalabalikti, 4. Interval iptal
    Kulvar degistirdim. 150 m tekrarladim
    MainS2 intervals 7-8-9-10 burada dikkatim dagilmis, lap sayamamisim
    MainS3 intervals 11-12-23-14 lap
    150 m soguma

    - Arzu

    #17370

    Arzu Ayata
    Member

    Mrb Baha,

    Taihler şöyle:

    30.01.18 Attention 1.1
    01.02.18 Tempo 1.2
    02.02.18 Pace 1.3
    03.02.18 Distance 1.4
    04.02.18 Attention 2.1

    Ekte de eksik CSV ler var.

    Bu hafta 5 gün yüzemeyeceğim, başka planlar var, o yüzden üstüste yüzmüş oldum 🙁

    Sevgiler 🙂

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.

    - Arzu

    #17375

    Baha Demirci
    Participant

    Tempo 1.2

    TC’yi yakalamışsın. Bir sonraki antrenmanda duvar süzülme süreni sabitlemek için TT duvarda ilk beeplediğinde itişe başlayıp, 2-3 beep sabit süre ile süzülmeni rica ediyorum. Böylece süzülme süren hakkında kesin fikrimiz olabilir.

    Genellikle 11 kulaç yüzmüşsün ve 10’ların hızlı tempoda oluşmasının nedeni Streamline’nn düzelmesi olabilir. Kulacında bekleme ortadan kalkıp, daha ritmik yüzmeye başladıkça yavaş tempolarda denge sağlamak için sağa sola dağılan el,ayak gibi parçalar bir araya gelmeye ve derli toplu hareket etmeye başlarlar.

    Hızlı tempolarda hızlı kol çevirmek yerine kolum döngüsünü daha hızlı nasıl tamamlayabilir diye düşünmelisin. Kolunu doğrudan Catch noktasına indirmek gibi…

    Bu da aslında AB Sync focal pointe karşılık geliyor. Dirseğin düştüğünde kolun daha yavaş Catch noktasına inecektir.

    Dosyaları mail attım.

    Baha

    - Coach Baha

    #17379

    Baha Demirci
    Participant

    Arzu merhaba;

    Pace 1.3

    G2 turlarında kulaç sayısını azaltmayı başardığın turlar var. /10’lara inmiş. G2’li turlarda azalttığın kulaç sayısını G3 turunda korumaya çalışmalısın. Özellikle fist swimming yaparken normal yüzme hızında gitmek yerine gövde kaslarını devreye alarak biraz daha yavaş ve sakin yüzmeye çalışmalısın.

    Fist swimming yaptığın turlar normal turundan sadece 2sn daha yavaş.

    Bu da senin son turlarda yorulmana neden olabilir.

    Baha

    - Coach Baha

    #17380

    Baha Demirci
    Participant

    Distance1.4

    Tekmeye odaklandığında kulaç sayın daha düşük diye anlıyorum. Bir sonraki Distance’da havuz boş olursa, mental intervalleri daha uzun yapmaya çalışmanı tavsiye ederim.

    Baha

    - Coach Baha

    #17381

    Baha Demirci
    Participant

    4.2.18 Attention 2.1

    Değişken mesafelere sahip bir set olmuş. Aralarda drill yapıp, drillde fark ettiğin iyileştirmeyi bir sonraki sete taşıman esas hedefimiz.

    21 ve 30. turlar arasında hangi odak noktası ile yüzdüğünü not edebildin mi? Sanırım senin 6. intervalindeki ayak odak noktasına karşılık geliyor.

    Mainset 3 ‘te AC odak noktası ile yüzdüğünde kulaç sayısında azalma bekliyoruz.

    AC odağı seni daha iyi uzanmaya ve rotasyonu düşük tutumaya yönlendiriyor.

    Baha

    - Coach Baha

    #17382

    Arzu Ayata
    Member

    Slm,

    Distance1.4 ‘a yazdığına yanıt: ‘…Tekmeye odaklandığında kulaç sayın daha düşük diye anlıyorum.’ Evet bu iyi hızlandırmakta

    4.2.18 Attention 2.1 ‘a yazdıklarına yanıt: ‘…21 ve 30. turlar arasında hangi odak noktası…’  Sordugun (25 m = tur  ise)  6-7 interval lara karşılı gelmekte
    6 200 m Mainset1 2BK odak
    7 Mainset2 Breathe

    Sordugun (50 m = tur  ise)  10-11 e interval lara karşılık gelmekte

    Şöyle ozetleyeyim;
    Interval 1-6,  metreler: 0-700 m 2BK  MainSet1
    Interval 7-10,  metreler: 701-1300 m NEfes MainSet2
    Interval 11-14,  metreler: 1301-1825 m AC MainSet3

    Bence ‘BK ‘e karşılık olanı sormaktasın, onda bir dramatik hızlanma var. 2BK de daha dikkat edeceğim kısımlar var, o çok hızlandırmakta farkındayım.

    AC de hızlanma olamadı, AC tam olmadı demekki, yanına hangi odakları koyacağıma bakayım. Kol altı açma ve uzanma ile ilgili olanlar hızlandırıyor onu da keşfetmiştim

    Pace 1.3 ‘e yazdığına yanıt: Fist swimming, gerçekten çok yormaktaydı, tşk uyarın için 🙂

    - Arzu

    #17383

    Arzu Ayata
    Member

    Tempo 2.2 7.2.18

    TC: 1.31 aldim son yuzmede G2: 1.31 cikmis

    FP: 1. AC
    2.  Counter balanced foot & rotate ankles
    1&2 ye ek: Su altinda devamli nefes vermek ve nefes zamanlama, burada bas pozisyonu sis kebap ‘a dikkat etmem lazim

    Her dinlenmeden sonra ilk lap hatta 2. Lap cok hizli ve az kulac cunku daha az nefes aliyorum, en fazla nefeste zaman gidiyor

    İlk 50 m AC, 2. 50 m 2BK olarak yüzmeye çalıştım hep

    Int1: 50 m ısınma

    Int 2-8 Main Set1, TC = 1.31, TC-,03, TC-,06, TC-,09 ve TC-,09,….. geriye 100’er m

    Int 9-18 hepsi 200 ‘er olmalıydı, lap sayamamısım TC, TC-,03, TC-,06, TC-,06, TC-,03, TC, TC, TC-,03, TC-,06 olarak yüzdüm, aralarda drill: 2BK de havuz kenarında kucuk tekme denemeleri

    Tempo 1.2 de yazdıklarına yanıt:
    ‘Hızlı tempolarda hızlı kol çevirmek yerine kolum döngüsünü daha hızlı nasıl tamamlayabilir diye düşünmelisin. Kolunu doğrudan Catch noktasına indirmek gibi’ ve ‘Dirseğin düştüğünde kolun daha yavaş …‘

    yazmissin, cok anlayamadim. Koldaki donguyu hizlandirmaya calistim.
    1.  No Pause Entry. 2. Surfboard On Back
    Sanki Release At Hip de olurmus bir sonraki hafta buna dikkat ederim

    Max stroke rate 24 str/min olmus genelde max 22. Dakika olmaktaydı. Bu kulac donguyu hizlandirdigimi gostermekte. Ortalamayi arttiracak kadar degil ama, denedigim oldu demek. Peki, max kulac artti ama lap basina ort kulac 11 hatta 10.8, hicbir lap de degismemis; ort kulac sayisi artarsa, lap basina kulac da ayni kalirsa hiz artmali, ilk 1250 m 2:05 gibi ortalamayla yuzmusum.

    Ya max kulac ya da alignment sagladi bunu

    Sen ne demek istedin ‘dirsek düşürme ve kol döngüsü’ derken, yazar misin?

    ‘…TT duvarda ilk beeplediğinde itişe başlayıp, 2-3 beep sabit süre ile süzülmeni …’bunu yaptim

    1.31 ve 1.29 da hatta 1.26 da da  2 beep suzuldum 3. Beep de kolun biri skate de digeri arkada sudan cikmak uzereydi. Her 3 tempoda da ayni suzuldugume gore; yoneten beeb sesleri olmakta. Metraj olarak da, tam 5 m bayrak altinda suda cizgi var, cok nadir (4. Beep) 1. Kulacta kola denk geliyor, genelde de 2. Kulac tam kol altina denk gelmekte(5. Beep)

    Havuz kenarina cok hizli vuramiyorum, sanki o zaman kramp giriyor gibi ters birsey yapiyorum, havuz bos oldugunda flip turn e geri donsem iyi olacak

    İlk turlar Focal Point: AC 2. Tur lar 2BK olacaktı. Awareness rezalet durumda! 17 turun 7 sinde kere lap sayamamisim. Bu sefer dikkat ettim dediklerimde bile olmamış. Bu durumda Focal Point leri de tam yapamadım demek, 2. 2BK de durmam gerektiğini atlamam için, hangi FP de olduğumu da unutmuş olmam gibi bir duurm çıkıyor.

    Biraz yorucu ama 1.2 den kesinlikle daha kolay bir practice oldu.

    Ben sevdim FP kaybetmediğimde, dikkatim dağılmadığında olanları anlayarak yaptım

    🙂

     

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.

    - Arzu

    #17388

    Baha Demirci
    Participant

    Kolun döngüsü alttaki gibi olduğunda tempon ya da devir sayısı hızlanabilir.

    https://dojo.mediterraswim.com/forums/topic/kb-sections-of-the-freestyle-stroke/

    Anlatmak istediğim senin kulacında EA arasının biraz daha fazla zaman alması, girişte dirseğin düşünce Catch noktasında kolun inerken daha fazla zaman geçer.

    Kolunun devrini artırmak istersen bu tip kayıpları ortadan kaldırıp, kulaç atmayı deneyebilirsin.

    Baha

     

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.

    - Coach Baha

    #17390

    Merhaba arkadaşlar,

    Baha buraya mı yazacağım emin değilim, yanlışsa düzltir misin?

    5K’nın 3. hafta çalışmalarına başladım. Dün Attention practice çalışmasında FP olarak “tippy toes” ve AC sync çalışmasına destek olsun diye omuz ile kalça arasında bir tel varmış da beraber hareket ediyorlarmış imajinasyonunu kullandım. Tippy toes bana çok yardımcı oldu. Uzanırken vücudumda hissettiğim sıkı duruşun, ilerlemeye katkısını bugünkü tempo practicede daha net hissettim. FP olarak tippy toes seçtiğimde kulaç sayımın -1 olduğunu gördüm. Bugün ilk defa daha önce denemediğim 1.21 ve 1.18 tempolar ile çalıştım ve sonuçlardan çok memnunum. Bu programın bu kadar çabuk sonuç vermeye başlaması, çalışma hevesimi arttırıyor. İlerleyen günlerde artan mesafeli çalışmaları kondisyonum kaldıracak mu bilemiyorum ama programı çok sevdim.

    Senkronizasyon çalışmalarında gövdeden güç üretimi ve üretilen gücün ilerlemeye aktarımında çok eksiğimin olduğunu görüyorum. Core kuvvetlendirici kara çalışmalarına başlayabilirsem daha iyi olacaktır ama program enerjimi tüketiyor, akşam ayrıca kara çalışması yapmaya halim kalmıyor. Şimdilik sadece ısınma turlarında torpido drill yapmaya çalışıyorum, hiç yoktan iyidir.

    İlk test swimde 2000 m ile 2. si arasında 2 dakikalık bir iyileşme oldu, her hft bu kadar iyileşme olmayacaktır ama umut verici diye düşünüyorum.

    Herkese iyi çalışmalar , güzel yüzmeler.

    #17395

    Arzu Ayata
    Member

    Merhabalar 🙂

    11.02 Pace 2.3

    Plan soyleydi; G2: 1.31 G3: 1.25

    FP1: ‘ Kolunu doğrudan Catch noktasına indirmek gibi… ‘

    FP2: 2BK

    Gerceklesen;

    Ilk 500 m G2 ve Fp1 ve nefes

    2 & 3. 500 m G3 ve FP2 ve nefes

    Nefes cok isteyerek /planli degil, yuzerken dikkatim nefese kaymakta

    Max kulac sayisi 22 ye geri gitmis demek ki cok olmadi – ya da  ilk 250 deki ort 10 kulac o sayede oldu

    ‘Kolunu doğrudan Catch noktasına indirmek gibi…’ icin
    ‘..Kolun döngüsü alttaki gibi olduğunda tempon ya da devir sayısı hızlanabilir….’  Arzu-ayata-entery-15-Nov-2107 de verdiğin jpg, kolun girişi yanlıştı, flat bir şekilde iniyor gibi, ona açı yapmak için; soyle birsey denedim-karada da calistim- sanki spear arm basima deyecek  ama kolum da arkadan gelirken acisini korudu gibi, -101 FP listedeki hangisine denk geldi bilemedim.-

    Tüm setlerdeki FP leri cok da duzgun yapmadim, bu antrenman olmadi 🙁 Tekrarlamayacağım ama bir sonrakine daha çalışıp,  visualization ile gideceğim

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.

    - Arzu

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)

You must be logged in to reply to this topic.